Paskelbtas: 2020-02-18
Tikriausiai ne kartą teko girdėti apie dropshipping prekybą internetu. Tai vienas geriausių būdų pradėti verslą neturint didelio pradinio kapitalo. Jei vis apie tai pamąstai, bet nesiryžti pradėti, tikimės, kad paruošta informacija paskatins pabandyti!
Dropshipping: kas tai?
Trumpai tariant, tai mažmeninė prekyba internetu, kuri skiriasi nuo kitų prekybos verslų tuo, kad prekės yra nesandėliuojamos.
Dropshipping el. parduotuvė – tarsi vitrina, kurią pirkėjai apžiūri ir išsirenka prekes. Klientai sumoka už prekę tau, o tu apmoki tiekėjui, kuris išsiunčia prekę pirkėjui.
Kaip veikia dropshipping?
Tai tiesiogiai susiję su tiekimo grandinės valdymu, o tiekėjai – tai gamintojai, didmenininkai ir kiti mažmeninės prekybos atstovai.
- Gamintojai gamina prekes ir pardavinėja juos urmu, o ne pavieniams pirkėjams.
- Didmenininkai perka prekes iš gamintojų ir su antkainiu parduoda jas prekiautojams mažmena.
- Prekiautojai mažmena parduoda prekes su savo antkainiu.
Dropshipping vyksta trimis etapais:
1. Pirkėjas pateikia tau užsakymą.
2. Tu užsakai prekę iš savo tiekėjo, kuris ją supakuoja ir išsiunčia pirkėjui.
3. Pirkėjas sumoka už pirkinį tau, o tu už prekę atsiskaitai su tiekėju.
Akivaizdu, kad kuo trumpesnė tiekimo grandinė, tuo pelnas didesnis, todėl geriausia dirbti tiesiogiai su gamintoju.
Dropshipping verslo privalumai
Šis mažmeninės prekybos metodas padeda sumažinti verslo riziką.
4 pagrindiniai dropshipping verslo privalumai:
- Mažos pradinio kapitalo bei verslo išlaikymo išlaidos. Norint pradėti prekiauti internetu naudojant dropshipping būdą, nereikia daug išankstinių investicijų. Nėra išlaidų nei prekėms įsigyti, nei joms sandėliuoti. Tai reiškia, kad prekės neužsiguli ir jų paskui nereikia nukainoti, todėl sumažinama nuostolių rizika.
- Tokiu verslu užsiimti galima iš bet kurios pasaulio vietos. Palyginus su tradiciniais verslais, dropshipping verslas lankstus fizinės vietos atžvilgiu, todėl galima dirbti visur, kur yra interneto ryšys.
- Pirkėjai gali rinktis iš plataus prekių asortimento. Kadangi nėra iš anksto užpirktų prekių ir nereikia rūpintis jų išpardavimu, galima nuolat surasti ir pasiūlyti naujų populiarių prekių.
Dropshipping iššūkiai
Šio verslo modelis turi savo iššūkių, apie kuriuos turi žinoti:
- Mažesnė pelno marža. Kuo daugiau tarpininkų tiekimo grandinėje, tuo mažesnis pelnas.
- Problemos su prekėmis. Bendradarbiaujant su daugybe tiekėjų, kurie taip pat dirba su kitais mažmenininkais, kartais būna sunku užtikrinti, kad jie turi reikiamą prekę.
- Siuntimo išlaidos. Įvairiems tiekėjams už siuntimą tenka mokėti skirtingą kainą. Jei pirkėjas įsigis dvi prekes iš skirtingų tiekėjų, tau reikės nuspręsti, kokį mokestį imti už siuntimo išlaidas, kad jos pirkėjui neatrodytų per didelės.
- Klientų patirtys. Užsakant prekes iš tiekėjų, tikimasi, kad jos klientus pasieks tvarkingos ir laiku. Tačiau gali pasitaikyti, kad prekės vėluos arba atkeliaus sugadintos, o tai neigiamai paveiks verslo reputaciją.
Kaip išsirinkti tiekėjus?
Tiekėjai nulemia dropshipping verslo sėkmę, todėl juos rinktis reikia itin atidžiai. Geriausia dirbti tiesiogiai su gamintojais.
Ieškant tiekėjų, reikėtų jiems užduoti šiuos klausimus:
- Kiek kainuoja prekė? Kartais didmeninė kaina būna tokia, kad daug pelno nepavyks uždirbti, todėl vertėtų paieškoti kito tiekėjo.
- Ar yra užsakymo tvarkymo mokestis? Tai padės įvertinti pelno maržą.
- Kaip siunčiamos prekės? Patartina dirbti su partneriais, kurie siunčia prekes ir pateikia siuntos sekimo mokestį. Tokiu būdu, tiek tu, tiek klientas žinos, kaip keliauja siunta. Prekėms turi būti suteikiama garantija bei galimybė jas grąžinti. Jei tiekėjas nepriima prekių atgal ir nesuteikia garantijos, verčiau ieškoti kito partnerio.
- Kaip vyksta atsiskaitymas? Ar tiekėjas iš karto po užsakymo atskaičiuoja visą sumą iš tavo kreditinės kortelės? Ar atsiunčia sąskaitą kartą per mėnesį? Rinkis tokį tiekėją, su kuriuo atsiskaitymas yra tau patogiausias.
Dropshipping verslas – puiki išeitis norintiems išbandyti kitokį prekybos internetu modelį. Tai veikla, kurioje yra ir privalumų, ir trūkumų, tad prieš jos imantis, reikia gerai apmąstyti būsimo verslo viziją ir strategiją.